PhDr.

Petra Fořterová

Ph.D.

guarantor of the courses swimming, psychomotor activities, outdoor summer and winter activities

Consultation hours

Biography

Publications and scientific background

Education:
1993–1997: Mgr. – UK FTVS, Physical Education and Sport with specialization Basic Skiing
2000–2006: Ph.D. – UK FTVS, Kinantropology
2006: PhDr. – UK FTVS, Rigorous exam

Employment:
1997–August 2022: UK FTVS, Department of Outdoor Sports, Skiing Department
September 2022–December 2022: UK FTVS, Department of Swimming, Water and Technical Sports
from January 2023: PedF UK, Department of Physical Education

Professional focus:
downhill and cross-country skiing
swimming
outdoor courses

physical education didactics for preschool education

psychomotorics

1..
Fořterová, P. (2022)

Rozcvičení na sjezdových lyžích. Tělesná výchova a sport mládeže, roč. 88, č. 1, s. 19-23

2..
Fořterová, P., Hrůšová, P. (2019).

Rozřazovací lyžařská abeceda pro děti mladšího školního věku. Tělesná výchova a sport mládeže, roč. 85, č. 2, s. 11-16

3..
Fořterová, P., & Chrástková, M. (2020).

Lyžování dětí. Praha: UK FTVS. Načteno z https://oddelenilyzovani.wixsite.com/lyzovani-deti

4..
Fořterová, P., Pravečková, P., & Hrůšová, P. (2019).

Grading skiing alphabet as a criterium for selection of the right didactical method of teaching of skiing of younger school age beginners. Journal of Outdoor Activities, 13 (1), s. 7-17

5..
Matošková, P., Polášková, M., Chrástková, M., Gnad, T., Jindra, M., & Bílý, M. (2016).

Sjíždění a zatáčení. (UK FTVS) Načteno z Multimediální učebnice lyžování – technika a metodika: https://oddelenilyzovani.wixsite.com/ucebnice-lyzovani

6..
Matošková, P., Pravečková, P, Süss, V. (2016).

Hodnocení symetrie pohybu při bruslení na lyžích pomocí povrchové elektromyografie. Studia kinantropologica, Vol. 17, č. 3, s. 333-339

7..
Matošková, P., Süss, V., Kračmar, B. (2016).

Lokomoce s nadkolenní amputací. In Kračmar, B., Crástková, M., Bačáková, R. a kol. (editoři) Fylogeneze lidské lokomoce. Praha: Karolinum, s. 242-247

Table of contents